کلینیک زخم پاشنه

کشف روش‌های بهترین درمان زخم در کودکان. راهنمایی سریع و مطمئن برای کمک به بهبودی سریعتر فرزندتان
درمان زخم ها و بریدگی ها در کودکان

درمان زخم کودکان 

مراقبت از زخم:

برای کنترل خون‌ریزی، باید فشار قابل توجهی را با استفاده از پنبه یا پارچه‌ای بدون لکه به مدت پنج دقیقه اعمال کنید. اگر خون‌ریزی پس از فشار مداوم ادامه یابد، لازم است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

پاک‌سازی زخم ضروری است:

پس از کنترل خون‌ریزی، باید زخم را پاک کنید. محل زخم را چند دقیقه زیر آب سرد یا گرم جاری نگه دارید تا آلودگی‌ها و ذرات گرد و غبار شسته شوند. از شستن زخم‌های باز با مواد ساینده یا استفاده از ید، الکل یا هرگونه محلول ضدعفونی‌کننده دیگر خودداری کنید، زیرا ممکن است برای کودک ناراحت کننده باشد. همیشه پیش از دادن هر نوع دارو به کودکتان با پزشک مشورت کنید. از مصرف آسپرین خودداری کنید، زیرا این دارو می‌تواند خونریزی را تشدید کند.

درمان زخم کودکان توجه بیشتر به کودکان از زخم های کوچک تا بزرگ

(درمان زخم کودکان)

استفاده از پماد:

پس از تمیز کردن کامل ناحیه آسیب‌دیده، پماد موثری روی آن بمالید و با باند نچسب آن را بپوشانید. بانداژ باید روزانه یا در صورت کثیف یا خیس شدن تعویض شود. وقتی بهبودی در ناحیه آسیب‌دیده شروع شود، می‌توانید بانداژ را بردارید و اجازه دهید زخم در معرض هوا بهبود یابد. اگر کودکتان دچار تب، قرمزی یا ترشح در ناحیه زخم شد، فوراً با پزشک تماس بگیرید. این نشانه‌ها می‌توانند حاکی از وجود عفونت باشند و در این صورت، مراجعه به متخصص ضروری است.

درمان در کلینیک:

زخم‌های عمیق پوستی باید تحت نظر متخصص درمان شوند و این اقدامات در کلینیک‌ زخم پاشنه انجام می‌گیردد.

پاک‌سازی زخم در کلینیک:

ابتدا، برای کاهش درد، ناحیه آسیب‌دیده با داروی بی‌حسی که به صورت تزریق موضعی یا با سوزن انجام می‌شود، بی‌حس می‌گردد. سپس، زخم معمولاً با استفاده از اسپری آب سرد و سرنگ تمیز می‌شود تا هرگونه آلودگی و ذرات ریز حذف شوند.


درمان زخم کودکان و مراقبت از کودکان برای جلوگیری از بدتر شدن


 بستن زخم:

در این مرحله، پزشک بر اساس وضعیت زخم، تصمیم‌گیری می‌کند درباره روش ایده‌آل بستن زخم. روش‌های مرسوم شامل استفاده از بخیه، منگنه، یا چسب پزشکی است که این انتخاب به موقعیت و اندازه زخم بستگی دارد. معمولاً منگنه‌ها و بخیه‌ها در بازه زمانی یک تا دو هفته برداشته می‌شوند.

یکی از روش‌های نوین درمانی که برای زخم‌های بزرگ یا کم عمق در نقاطی از پوست که کشش کمتری دارند به کار گرفته می‌شود، استفاده از چسب بافتی است. این ماده بر روی لبه‌های تمیز شده زخم اعمال می‌شود و مانند چسب قدرتمندی، سطوح زخم را به هم می‌چسباند. از مزایای بارز آن می‌توان به سرعت عمل، عدم نیاز به برداشتن بخیه‌ها و عدم باقی‌ماندن هیچ گونه اثری بر روی پوست اشاره کرد. با این حال، استفاده از چسب بافتی برای همه انواع زخم‌ها ممکن نیست.

جلوگیری یا کاهش دادن جای زخم:

شما می‌توانید جای زخم را با روش‌های زیر به حداقل برسانید:

زخم را در مراحل اولیه بهبودی پوشانده نگه دارید. این کار به سرعت بخشیدن به تشکیل پوست جدید کمک می‌کند.
مهم است که کودک خود را در طول دوره نسبتاً ثابت نگه دارید. از او بخواهید از انجام ورزش‌های خشن (به ویژه ورزش‌های تماسی) خودداری کند تا خطر آسیب بیشتر به زخم کاهش یابد.
مطمئن شوید که کودک شما مواد مغذی کافی دریافت می‌کند. ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب در فرایند بهبود زخم‌ها نقش مهمی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *