زخم بستر چیست؟

زخم بستر زمانی اتفاق می‌افتد که فرد در بستر یا بی‌حرکت باشد، بیهوش باشد یا قادر به احساس درد نباشد. زخم بستر زخم هایی هستند که در نواحی از پوست که به دلیل دراز کشیدن در رختخواب، نشستن روی ویلچر یا گچ گرفتن برای مدت طولانی تحت فشار هستند، ایجاد می شود. زخم بستر همچنین آسیب های فشاری، زخم های فشاری، زخم های فشاری یا زخم های پوستی نامیده می شود. زخم بستر می تواند یک مشکل جدی در میان سالمندان ضعیف باشد. آنها می توانند با کیفیت مراقبتی که فرد دریافت می کند مرتبط باشند. اگر یک فرد بی حرکت یا در بستر، چرخانده نشود، به درستی در موقعیت قرار نگیرد و از تغذیه و مراقبت از پوست خوب استفاده نشود، زخم بستر ایجاد می شود. افراد مبتلا به دیابت، مشکلات گردش خون و تغذیه نامناسب در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

1. زخم بستر زخم هایی هستند که در مناطقی از پوست که تحت فشار دراز کشیدن در رختخواب، نشستن روی صندلی چرخدار و/یا گچ گرفتن برای مدت طولانی قرار دارند، ایجاد می شوند.
  2. زخم بستر زمانی رخ می دهد که فرد در بستر، بیهوش، ناتوان از احساس درد یا بی حرکت باشد.
  3. با بررسی هر روز پوست از نظر نقاط قرمز (اولین نشانه شکستگی پوست) با توجه ویژه به نواحی استخوانی می توان از زخم بستر جلوگیری کرد.
ارائه راهکارهای تضمینی برای زخم دیابتی درمان. کشف روش‌های موثر و پیشگیری از پیشرفت بیماری با ما.

قسمت هایی که در معرض زخم بستر هستند:

زخم بستر اغلب در موارد زیر رخ می دهد:

ناحیه باسن (روی دنبالچه یا باسن) پاشنه پا تیغه های شانه پشت سر پشت و پهلوی زانو

چه چیزی باعث ایجاد زخم بستر می شود؟

زخم بستر زمانی ایجاد می شود که خون رسانی به پوست برای بیش از 2 تا 3 ساعت قطع شود. با از بین رفتن پوست، زخم بستر ابتدا به صورت یک ناحیه قرمز و دردناک شروع می شود که در نهایت به رنگ بنفش در می آید. در صورت عدم درمان، پوست ممکن است باز شود و ناحیه ممکن است عفونی شود. زخم بستر می تواند عمیق شود. می تواند به عضلات و استخوان گسترش یابد. هنگامی که زخم بستر ایجاد می شود، اغلب به کندی بهبود می یابد. بسته به شدت زخم بستر، وضعیت جسمانی فرد و وجود بیماری های دیگر (مانند دیابت)، زخم بستر ممکن است روزها، ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا بهبود یابد. ممکن است برای کمک به روند بهبودی نیاز به جراحی داشته باشند.

عوارض زخم بستر چیست؟

هنگامی که زخم بستر ایجاد می شود، ممکن است روزها، ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا بهبود یابد. همچنین ممکن است عفونی شود و باعث تب و لرز شود. یک زخم بستر عفونی ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا برطرف شود. همانطور که عفونت در بدن شما پخش می شود، همچنین می تواند باعث سردرگمی ذهنی، ضربان قلب سریع و ضعف عمومی شود.

زمانی که برای درمان زخم بستر باید به پزشک مراجعه کنید:

کوچک کردن بخش زمان تماس با پزشک گسترش یافته است. در صورت ایجاد تاول یا زخم باز با پزشک خود تماس بگیرید. در صورت مشاهده علائم عفونت، فوراً تماس بگیرید: بوی بد از زخم خروج چرک از زخم قرمزی و حساسیت در اطراف زخم پوست نزدیک به زخم گرم و یا متورم است تب.

درمان زخم بستر:

درمان خاص زخم بستر توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و تیم مراقبت از زخم و بر اساس شدت بیماری با شما صحبت می شود. درمان ممکن است پس از شکسته شدن پوست دشوارتر باشد و ممکن است شامل موارد زیر باشد: از بین بردن فشار روی ناحیه آسیب دیده محافظت از زخم با گازهای دارویی یا سایر پانسمان های مخصوص تمیز نگه داشتن زخم تضمین تغذیه خوب برداشتن بافت آسیب دیده، عفونی یا مرده (دبریدمان) پیوند پوست سالم به ناحیه زخم (گرافت پوست) درمان زخم با فشار منفی دارو (مانند آنتی بیوتیک برای درمان عفونت) متخصصان بهداشت و درمان زخم بستر را از نزدیک تماشا خواهند کرد. آنها اندازه، عمق و پاسخ به درمان را مستند می کنند.

کاهش فشار برای درمان زخم بستر:

کاهش فشار: این ممکن است شامل استفاده از پدهای فوم یا بالش برای نگه داشتن نواحی آسیب دیده و تغییر موقعیت بدن باشد. زخم را تمیز کنید: زخم های بسیار جزئی را به آرامی با آب و صابون ملایم بشویید. زخم های باز را با هر بار تعویض پانسمان با محلول نمکی تمیز کنید. پانسمان ها را بپوشانید: این پانسمان ها از زخم محافظت می کنند و بهبود را تسریع می کنند. گزینه هایی که ضد میکروبی یا هیدروکلوئیدی هستند یا حاوی اسید آلژینیک هستند، ممکن است بهترین باشند. پانسمان برای خرید آنلاین موجود است. از کرم های موضعی استفاده کنید: کرم های ضد باکتری می توانند به مبارزه با عفونت کمک کنند، در حالی که کرم های مانع می توانند از پوست آسیب دیده یا آسیب پذیر محافظت کنند. رفع بی اختیاری: این ممکن است شامل استفاده از پاک کننده ها، کرم های مانع، پدهای بی اختیاری و سیستم های مدیریت مدفوع باشد. این محصولات برای خرید آنلاین در دسترس هستند. بافت مرده را بردارید: این می تواند به بهبود زخم کمک کند. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ممکن است از یک جت آب با فشار بالا یا ابزار جراحی استفاده کند. ملافه را مرور کنید: برخی از تشک ها، مانند انواع پویا یا تشک های ساخته شده از فوم ساکن، به کاهش فشار کمک می کنند. همچنین برخی از تخت ها دارای پمپی هستند که جریان ثابت هوا را به داخل تشک تضمین می کند. پزشک می تواند بهترین نوع را توصیه کند. تشک های مخصوص برای خرید آنلاین در دسترس هستند. هر گونه آنتی بیوتیک مورد نیاز را مصرف کنید: ممکن است پزشک این آنتی بیوتیک ها را برای درمان عفونت های پوست، استخوان یا خون تجویز کند. رژیم غذایی را تنظیم کنید: در حالی که شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد هر رژیم غذایی خاصی می‌تواند به درمان زخم فشاری کمک کند، مکمل‌های پروتئین ممکن است بهبودی را افزایش داده و اندازه زخم را کاهش دهد. مصرف مقدار کافی مواد مغذی ضروری و آب فراوان می تواند به حفظ سلامت کلی کمک کند. در مورد گزینه های جراحی بحث کنید: این موارد ممکن است شامل برداشتن بافت مرده، تمیز کردن زخم و بستن لبه ها تا حد امکان باشد. جراح ممکن است بافتی از پوست سالم برای انجام ترمیم بگیرد.

تمیز کردن، پانسمان و درمان زخم بستر:

تمیز کردن. اگر پوست آسیب دیده شکسته نشده است، آن را با یک پاک کننده ملایم بشویید و خشک کنید. هر بار که پانسمان را تعویض می‌کنید، زخم‌های باز را با آب یا محلول آب نمک (سالین) تمیز کنید.

بانداژ گذاشتن. بانداژ با مرطوب نگه داشتن زخم باعث تسریع بهبودی می شود. همچنین سدی در برابر عفونت ایجاد می کند و پوست اطراف آن را خشک نگه می دارد. انتخاب باند شامل فیلم، گاز، ژل، فوم و پوشش های درمان شده است. ممکن است به ترکیبی از پانسمان نیاز داشته باشید.

استفاده از داروها برای درمان زخم بستر:

داروهایی برای کنترل درد. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی: مانند ایبوپروفن Advil، Motrin IB، دیگران و ناپروکسن سدیم Aleve ممکن است درد را کاهش دهند. اینها می توانند قبل یا بعد از جابجایی و مراقبت از زخم بسیار مفید باشند. داروهای ضد درد موضعی نیز می توانند در طول مراقبت از زخم مفید باشند.

پانزده سال سابقه درخشان در زمینه درمان انواع زخم همه روزه از ساعت ۸صبح تا ۱۷عصر با مدیریت: مریم فهیمی

ارتباط با ما

آدرس: میدان هروی خ وفامنش خیابان آزادی جنب کافه باتو , درمانگاه تخصصی هروی طبقه دوم واحد۴

تمام هدف تیم پزشکی‌ کلینیک پاشنه بهبودی شماست، برای بهبودی شما از تمامی‌ امکانات و تخصصمان استفاده خواهیم کرد. مشاوره تلفنی کاملا رایگان است، منتظر تماس شما هستیم.

این شعار ماست: درمان را باور کنیم | بهترین کلینیک زخم